Recepční - ideální vlastnosti a náplň práce

Vstřícnost, ochota, slušnost a znalosti doplněné úsměvem na tváři

Tak by se dala ve zkratce popsat ideální recepční. Klidná, jistá a příjemně vystupující žena, případně i muž. Je to zpravidla první člověk, který vás uvítá a který na vás udělá první dojem. Recepční můžete potkat nejen v kancelářích, ale i v hotelech, ve zdravotnických zařízeních a jiných institucích, kam může být nepříjemné jít, ale právě recepční může příchod a čekání zpříjemnit.

Vlastnosti ideální recepční

  • Měla by mít svou práci ráda, jen tak dokáže s úsměvem přivítat každého návštěvníka.
  • Komunikační a organizační schopnosti by jí měly být vlastní, stejně jako schopnost pracovat s veřejností. Nikdo si nepřeje na uvítanou vidět nepříjemný obličej a cítit neochotu pomoci.
  • Přestože je dobrá recepční příjemná, trpělivá a přiměřeně úslužná, musí být i dostatečně asertivní a sebejistá, především v nepříjemných a vypjatých situacích.
  • Měla by si stát za svými rozhodnutími, plynoucí ze zkušeností ve svém oboru.
  • Umět pomoci, poradit a být empatická k návštěvníkům je základ její činnosti a vizitka společnosti či instituce.
  • Většina recepčních nepracuje na pracovišti sama, má kolem sebe své kolegy a všichni musí pracovat jako tým.
  • Dobrá recepční by tedy měla být i kolegiální a mít kolektivní smýšlení. Výbornou devizou je komunikativní znalost cizího jazyka.

A jak vypadá pracovní den na recepci?

Recepční je především zodpovědná za chod recepce. Uvítá a ohlašuje návštěvy, zapisuje je do knihy návštěv, vydává klíče nebo karty s čipem, přebírá a eviduje poštu. Pracuje s počítačem a vykonává drobné administrativní práce. Přijímá a předává vzkazy a věnuje se dalším činnostem, které záleží na konkrétním pracovišti. Některá jsou vybavena zabezpečovacími systémy jako je EPS (elektronická požární signalizace) nebo EZS (elektronický zabezpečovací systém).

Dobrá recepční si musí umět poradit s klidnou hlavou i v těch situacích, kdy jsou tyto systémy aktivovány (požár, loupež) a aktivně spolupracovat s ostrahou objektu.

Recepční je vlastně takový klenot a první vizitka společnosti či instituce, která ji zaměstnává. Často je tento první dojem a první setkání pro návštěvníky i zákazníky klíčový a může ovlivnit jejich další návštěvu a následnou spolupráci. Pěkný úsměv a vstřícnost jsou zdarma, ale dokáží mnohé ovlivnit a změnit. Pro dobrou recepční je její práce posláním a radostí pomáhat lidem.

Rádi byste na recepci pracovali?

Podívejte se na naše aktuální volné pozice.